پوستی مثل ملکه‌های یخی با انواع ماسک یخی

پوستی مثل ملکه‌های یخی

اگر دوست دارید صورتی زیبا و رویایی همانند شاهزاده ها داشته باشید و همیشه شاداب و خندان باشید و زیبایی را برای هود به ارمغان بیاورید پینشهاد ما به شما استفاده از ماسک های یخی است این ماسک ها که با انواع میوه درست می شود باعث طراوت و تازگی پوست شما و جوان مانن پوست شما می شود و همین شادابی و جوانی خود باعث افزایش عمر نیز می شود. شاید اگر روشهای دیگری غیر از ماسک یخی استفاده کنید زمانی زیادی برای شادابی نیاز داشته باشید و یا باید هزینه های زیادی را صرف این کار کنید درحالیکه این نوع از ماسک های یخی را می توانید به راحتی آماده و مورد استفاده قرار دهید. در این راستا می توانید از یخ های تولیدی شرکت سه یخ برای درست کردن ماسک یخی استفاده کنید.

 پوستی مثل ملکه های یخی با انواع ماسک یخی

میوه‌ها آبرسانی طبیعی‌اند

 از بحث یخ که بگذریم وارد بحث میوه‌ها می‌شویم. هر میوه‌ای دارای طبع‌های مختلف است، به عنوان مثال میوه‌هایی با طعم ترش که روی پوست طلا می‌شوند ( در طب سنتی به روش ماسک‌گذاری، طلا گفته می‌شود) خاصیت لایه‌برداری دارند؛ درحالی که وقتی به صورت یخ‌زده روی پوست قرار می‌گیرند، اثرلایه برداری‌شان کمتر می‌شود، مثل آب پرتقال که در این شرایط بیشتر تاثیر آبرسانی و تقویت‌کنندگی (به واسطه ویتامین‌های داخل میوه) را دارد. همچنین میوه‌هایی با طبع گرم

به تنهایی برای رطوبت‌رسانی و جلوگیری از چین و چروک کاربرد زیادی ندارند و شاید اثر دیگری داشته باشند اما در این زمینه نقش تاثیرگذاری ندارند.

 

برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست که بیشتر از طریق رطوبت و آبرسانی صورت می‌گیرد، میوه‌هایی با طبع سرد مثل خیار، گوجه‌فرنگی و ... موثر هستند.به علاوه برخی ازمیوه‌ها مثل هلو یا گلابی داخل‌شان دارای ذرات‌ریزی است که برای لایه‌برداری یا تمیز کردن پوست می‌توانند، مفید باشند و برای مثال افرادی که بدن‌شان در اثر آفتاب گرفتگی دچار پوسته پوسته شده باشد از این میوه‌ها برای تسریع بهبودی می‌توان استفاده کرد.

 

ماسک یخی گلابی

 آب یک گلابی رسیده را بگیرید و سپس با آب‌معدنی مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید. به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که یخ آب می‌شود آن را روی پوست ماساژ دهید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است. همچنین از آب پرتقال هم می‌توانید برای رفع این مشکل استفاده کنید.

 

ماسک یخی انار

 آیا دیده‌اید برخ از افراد صورت‌شان یک گلگونی خاصی دارد که زیبایی چهره‌شان را دو چندان می‌کند. اگر می‌خواهید مثل این افراد شوید بهتر است آب انار را با آب مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید و پس از یخ زدن آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

 

ماسک یخی هلو

 شاید صورتش مثل هلو شده است را بارها و بارها شنیده‌اید؛ شما می‌توانید با ماسک یخ آب هلو پوست خود را آبرسانی و تقویت کنید. بعد از مدتی هر کس با دیدن شما این جمله را برزبان خواهد آورد.

 

ماسک‌های یخی گیاهی

 اگر پوستی خشک دارید بهتر است ابتدا از طریق جوشاندن جعفری و نعناع عصاره آنها را به دست بیاورید و بعد از خنک شدن عصاره آن را در قالب یخ بریزید و سپس روی پوست ماساژ دهید. همچنین عصاره گل بابونه برای از بین بردن جوش‌ها می‌تواند موثر باشد.

 

بنوشید و بخورید سپس ماساژ دهید

 توصیه برخی پزشکان این است که اگر می‌خواهید از طریق یخ دمنوش‌ها یا یخ‌های میوه‌ای مشکلات پوستی خود را برطرف کنید یا پوستی شفاف و با طراوت داشته باشید؛ حتما همراه با استفاده از این ماسک‌ها، میوه‌ یا دمنوش استفاده شده در ماسک را بخورید یا بنوشید تا تاثیرش بیشتر از پیش شود. به عنوان مثال اگر از ماسک یخ آب گلابی استفاده می‌کنید، مقداری از آب گلابی را بدون مخلوط با آب بنوشید و در کنارش قالب یخی گلابی را روی پوست خود ماساژ دهید.

 

دمنوش‌های یخی را تجربه کنید

 همان طور که گفته شد یخ به تنهایی می‌تواند تاثیر مثبتی مثل جلوگیری از چین و چروک یا درخشش طبیعی برای پوست داشته باشد اما اگر این مکعب‌های کوچک آبی را با مواد‌های دیگری مثل دمنوش‌های گیاهی ( بابونه، چای سبز، گل سرخ، گل گاوزبان و...)یا تکه‌های میوه ( هلو، پرتقال و...) مخلوط کنید، می‌توانید برخی از مشکلات دیگر پوستی مثل آکنه یا جوش‌ها و ... را هم درمان کنید. به‌عنوان مثال چکیدن چند قطره آبلیمو یا آب دمنوش‌هایی مثل چای سبز یا گل بابونه باعث از بین رفتن خشکی پوست و کاهش روند پیری پوست می‌شوند.

 

برچسب مقاله : , , , ,