کاربردهای فوق العاده یخ

کاربردهای کم نظیر یخ

آیا دوست دارید کاربردهای جالب یخ در مشکل در زندگی خود را بدانید و اینکه چطور می توانید با استفاده از یخ این مشکلات بوجود آمده را با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن رفع کنید خب منتظر نباشید این مقاله که توسط سه یخ تهیه شده را مطالعه کنید تا بسیاری از مشغله های ذهنی شما از بین برود . این ماده شفاف (یخ ) معجزه می کند. یخ کاربردهای زیادی دارد از تمیز کردن تا پخت و پز و زیبایی!

 

کاربردهای فوق العاده یخ

 

۱.آدامس را از روی لباس، فرش و مو پاک کنید.

 تکه های بزرگ یخ برای از بین بردن آدامس از همه‌ی سطوح عالی هستند. تکه‌های یخ آدامس را سفت می کنند، و به شما اجازه می‌دهند که آن را به راحتی بکَنید و دور بیندازید!

 پاک کننده آدامس

اگر آدامس روی یک تکه لباس است، لباس را داخل سینک ظرفشویی بگذارید و روی آن را پر از تکه‌های یخ کنید. اجازه دهید لباس و یخ مدتی همان جا بمانند و زمانی که آدامس کاملا سفت شد، آن را جدا کنید!

 اگر آدامس روی فرش چسبیده است، تکه‌های یخ را مستقیما روی آدامس قرار دهید و اجازه دهید همان جا بمانند تا زمانی که آدامس کاملا سفت شود. سپس می‌توانید آدامس را با کارد مخصوص پنیر بتراشید و بردارید.

 از بین بردن آدامس از مو کمی بگیر نگیر دارد. آن قسمت از مو را که آدامس به آن چسبیده‌است و چند تکه یخ را لای لیف حمام بپیچید و صبر کنید تا آدامس کاملا سفت شود. در این مرحله، باید بتوانید با استفاده از انگشتان دست‌تان آدامس را تکه‌تکه از روی موهای‌تان جدا کنید.

 اگر تکه‌های یخ در جدا کردن آدامس از مو موثر واقع نشد، روغن، کره‌ی بادام زمینی یا مایونز را امتحان کنید- این مواد واقعا برای جدا کردن آدامس از مو عالی هستند، اما قطعا کثیف‌کاری بیش‌تری دارند. این کاربرد یخ عالی است.

 

۲:گرم کردن برنج

 خیلی راحت یک قالب مکعبی یخ را بالای برنج بگذارید قبل از این‌که آن را در مایکروویو قرار دهید! یخ ابتدا ذوب و سپس بخار خواهد شد و برنج به خوبی گرم خواهد شد.

 گرم کننده برنج

من این روش را روی پاستا هم امتحان کردم و خیلی هم خوب از آب درآمد!این کاربرد یخ را حتما امتحان کنید.

 مطلب مرتبط: کاربرد شکر : ۱۰ کاربرد عجیب و غریب شکر که بسیار سودمندند

 

۳: زبان‌تان را قبل از خوردن دارو بی‌حس کنید.

 این یکی روش فوق‌العاده‌ای است برای خوردن داروهایی که مزه‌ی وحشتناکی دارند. شما را نمی‌دانم، اما من ترجیح می ۸ میلیون قرص به اندازه‌ی یک اسب مصرف کنم ولی شربت سرفه یا مسکن مایع نخورم. عوق!!

بی حس کردن دهان قبل از خوردن دارو 

نگه داشتن بینی‌تان هم حتما کمک می‌کند، اما یک قطعه یخ به راحتی مشکل را حل می‌کند.

 یک تکه یخ را داخل دهان‌تان بگذارید و آن را بمکید تا زمانی که زبان‌تان بی‌حس شود. وقتی که بی‌حس شد، بلافاصله دارو را بخورید! زمانی که زبان‌تان بی‌حس شود، طعم و مزه‌ی دارو را اصلا حس نخواهید کرد. این کاربرد یخ شفابخش است.

 

۴:برداشتن ابرو و اصلاح موی بدن بدون احساس درد

 استفاه از تکه‌های یخ یک راه عالی برای بی‌حس شدن پوست‌تان است! اگر از برداشتن ابروهای‌تان یا کندن موی صورت‌تان متنفر هستید، یخ واقعا می‌تواند کمک کند.

برداشتن ابرو و اصلاح مو 

تکه‌های یخ را لای یک حوله‌ی کوچک بگذارید و آن را روی ناحیه‌ای که می‌خواهید موی آن را بردارید نگه دارید. بگذارید همان جا بماند تا زمانی که پوست‌تان بی‌حس شود و سپس شروع به کندن مو کنید. چند تکه یخ اضافی نگه دارید تا زمانی که بی‌حسی‌ پوست از بین رفت دوباره از آن استفاده کنید.

 شما همچنین می‌توانید برای کم شدن درد، یخ را پس از برداشتن مو هم استفاده کنید اگر پوست‌تان واقعا حساس است. این کاربرد یخ عالی است.

 

۵:کمک به رفع کبودی پوست

 اگر شما هم مثل من هستید و به راحتی پوست‌تان کبود می‌شود، استفاده از تکه‌های یخ در محل ضربه می‌تواند جلوی کبود شدن پوست‌تان را بگیرد!

 رفع کبودی پوست

 کبودی زمانی رخ می‌دهد که پوست‌تان ضربه‌ی محکمی بخورد و مویرگ‌های زیر پوست پاره ‌شوند. پارگی این مویرگ‌ها باعث می‌شود کمی خون زیر پوست‌تان پخش شود، چون این خون جای دیگری ندارد که برود.

 برای کمک به جلوگیری از کبودی و کاهش شدت آن، درست بعد از ضربه دیدن پوست از یخ استفاده کنید. تکه‌های یخ را در یک تکه حوله یا پارچه بگذارید و آن را روی قسمتی که مطمئن هستید دچار کبودی خواهد شد بگذارید. سرمای یخ مویرگ‌ها را التیام خواهد داد به طوری که دیگر خونریزی نخواهند کرد، به این ترتیب کبودی کم‌تر و کوچک‌تری روی پوست‌تان پدیدار خواهد شد.

 

۶:با درد کم‌تری تراشه‌ی چوب را از پوست‌تان خارج کنید.

 تراشه‌ها بدترین چیز هستند. بدترین!

 اما تکه‌های یخ می‌تواند کمک‌کننده باشند!

 خارج کننده تراشه چوب از پوست

 دفعه‌ی بعد که تراشه وارد پوست‌تان شد، از یک تکه یخ برای بی‌حس کردن آن منطقه استفاده کنید. این روش حتی برای تراشه‌های وحشتناکی که زیر ناخن‌تان وارد شده‌اند هم کاربرد دارد. :)این کاربرد یخ ضد درد خوبی است.

 

۷:چربی را از سوپ و خورش خارج کنید.

 اگر شما یک ملاقه فلزی یا یک ظرف کوچک فلزی دارید که می‌توانید چند تکه یخ درون آن بگذارید، می‌توانید به روند از بین بردن چربی اضافی سوپ یا خورش سرعت بدهید.

 خارج کننده چربی از سوپ

ظرف یا ملاقه را پر از یخ کنید، و آن را در سراسر سطح سوپ یا خورش بگردانید. کاهش درجه‌ی حرارت باعث می‌شود که چربی سفت شود و به سطح خارجی فلز بچسبد. از یک حوله‌ی کاغذی برای پاک کردن چربی ملاقه استفاده کنید و این کار ادامه بدهید تا زمانی که از مقدار چربی برداشته شده از داخل خورش یا سوپ راضی باشید.

 

۸:کمک‌تان می‌کند با جوش مبارزه کنید.

 تکه‌های یخ می‌توانند کمک‌تان کنند با جوش‌های‌تان مبارزه کنید چرا که سرما تورم، سوزش و قرمزی را که در اثر جوش رخ می‌دهد، کاهش می‌دهد!

 از بین برنده جوش صورت

 من همچنین خوانده‌ام که با استفاده از یخ روی یک جوش می‌توانید آن را کوچک کنید، اما در این مورد کاملا مطمئن نیستم. من فکر می‌کنم درواقع این تورم پایین می‌رود به این دلیل که یخ التهاب را در آن نقطه کاهش می‌دهد- نه این‌که جوش به طور کامل درمان شود. ؛)

 چند تکه یخ را داخل تکه‌ای حوله یا حوله‌ی کاغذی بگذارید و آن را به مدت یک دقیقه یا کمی بیش‌تر روی جوش‌ نگه دارید. سرما قرمزی موقتی در آن نقطه ایجاد خواهد کرد، اما زمانی که پوست‌تان کمی گرم شود این قرمزی هم از بین می‌رود. شما می‌توانید این روش را هر بار که لازم است تکرار کنید، فقط یخ را آن‌قدر طولانی روی پوست‌تان نگذارید که بسوزد یا آسیب ببیند.

 این روش به ویژه زمانی موثر است که آکنه عمیق کیستیک داشته باشید- سابقا که دائم روی گونه‌های‌ام آکنه‌ی کیستیک درمی‌آمد، این روش واقعا به کاهش درد و فشار آن کمک می‌کرد.

 

۹:حذف فرورفتگی فرش

 توجه: این یکی ممکن است موفقیت‌آمیز باشد و ممکن است نباشد، اما به هر حال امتحان‌اش ضرری ندارد!

 از بین برنده فرورفتگی فرش

این روش به بهترین نحو روی موکت‌ها و فرش‌های ضخیم موثر است – فرش‌های نازک، کم‌تر باز می‌شوند و فرورفتگی آن‌ها با این روش از بین نمی‌رود.

تکه‌های یخ را روی فرورفتگی بگذارید و صبر کنید تا ذوب شوند. در حین این‌که یخ ذوب می‌شود و فرش شروع به خشک شدن می‌کند، فرورفتگی کم‌کم از بین می‌رود و دوباره ظاهری طبیعی پیدا می‌کند.

 

۱۰: پایه‌ی آرایش برای روزنه‌های ریز

 این یک ترفند عالی است که می‌توانید قبل از آرایش‌تان استفاده کنید. تکه‌ای یخ را در یک حوله‌ی کاغذی یا حوله‌ی نازک بگذارید و آن را روی صورت‌تان بمالید.

بستن منافذ پوست

 یخ قرمزی و منافذ باز را کاهش می‌دهد بنابراین برای آماده کردن صورت‌تان قبل از این‌که آرایش کنید، عالی است! به علاوه، یخ پوست‌تان را خنک می‌کند، و این برای آرایش کردن در فصل تابستان عالی است.

 این یکی واقعا حس خیلی خوبی دارد، باید همیشه از این روش استفاده کنم. بله!

 

برچسب مقاله : , , , ,