موارد استفاده یخ خشک در صنایع مختلف

موارد استفاده یخ خشک در صنایع

یخ در موارد بسیاری دارای کاربرد است که این کاربردها دارای مزایا و فوایدی است که می تواند برای کار مورد نظر موثر باشد یخ ماده ای بسیار شفاف و روش تهیه آن نیز بسیار آسان است از این ماده شفاف و زیبا در صنایع مختلف استفاده های زیادی می شود که در این مقاله قصد داریم موارد استفاده یخ را برای شما شرح دهیم . این مقاله توسط شرکت سه یخ برای شما علاقه مندان به تولید یخ خشک قرار داده شد.

 

 موارد استفاده یخ خشک در صنلیع مختلف

 

 1- از بین برنده ی فرو رفتگی ها و آسیب های ناشی از تگرگ

یخ خشک فلزها را منقبض کرده و فرو رفتگی های کوچک روی خودروها را ترمیم میکند .

 

2- برداشتن کاشی های کف

یخ خشک کاشی کف را با انجماد وانقباض آرام، سست کرده، باعث جدا شدن آن می شود. اگر آن را در مرکز کاشی بگذاریم پس از چند لحظه کاشی بلند میشود اگر این اتفاق نیفتاد میتوانیم به وسیله ی یک چکش به آن ضربه وارد کنیم، خواهیم دید که کاشی به راحتی برداشته میشود

 

3- نابود کننده ی جوندگان:

یخ خشک به راحتی به لانه ی جوندگان راه پیدا میکند. کافیست در هر لانه تکه ای یخ خشک قرار دهیم و رو آن را با خاک بپوشانیم.

 

4- داغ زدن:

یخ خشک همراه الکل سرد برای داغ زدن اسب ها ، حیوانات اهلی و سگ های شکاری استفاده می شود.

 

5- پزشکی:

پزشکان برای منجمد کردن پوست ویا از بین بردن زگیل ها از یخ خشک استفاده می کنند.برخی از مراکز پزشکی نمونه های پزشکی را برای آزمایش ها یا پژوهش های بیشتر در یخ خشک به جاهای دیگر می فرستند.همچنین برای جلوگیری از جابجایی استخوان در هنگام حمل ونقل ، با استفاده ازیخ خشک آن را منجمد می کنند.

 

6- کند کنندهای شیمیایی:

دمای پایین یخ خشک باعث کند شدن یا متوقف شدن برخی از واکنش های شیمیایی می شود. هم چنین یخ خشک به عنوان عاملی خنثی کننده در برابر برخی قلیاها مناسب است.

 

7- بی اثر کننده ی محیط :

یخ خشک در یک ظرف اکسیژن داخل ظرف می شود و موجب پیشگیری از آتش سوزی می شود ، همچنین از یخ خشک برای جابجایی بدون خطر تانکرهای گاز زیرزمینی استفاده میشود .

 

8- پشه ها :

به نظر میرسد که کربن دی اکسید موجود در یخ خشک می تواند پشه ها را از انسان دور کند . بدین ترتیب پشه ها به سوی یخ خشک جذب می شوند و می توان آنها را به دام انداخت.

 

9- صنعت نفت:

از یخ خشک در حوزه های نفتی برای تمیز نمودن تانکرها استفاده می شود.هنگامی که پارافین و لجن در این تانکرها جمع میشود ماده ای شیمیایی برای به هم زدن ته تانکر به کار می رود.

برچسب مقاله : , , , ,