فواید یخ آرایشی در زیبایی صورت

فواید یخ آرایشی

یکی دیگر از خواص بی نظیر و خوب یخ از بین برنده سوختگی های ناشی از آفتاب تابستان می باشد که بسیار از افراد درگیر آن هستند که می توانند این مشکل را با یک تکه یخ بهداشتی حل کنند. همچنین برای زیبایی صورت تان می توانید از یخ های آرایشی با طعم میوه ها استفاده کنید که بسیار موثر هستند در این مقاله با سه یخ همراه باشید.

 از بین بردن آفتاب سوختگی

از بین بردن آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید یخ است. زمانی که پوست دچار آفتاب سوختگی شد، دو یا سه تکه یخ را در پارچه‌ای پنبه‌ای قرار دهید و آن را روی نواحی آسیب دیده بگدارید و به مدت چند دقیقه بمالید. در نتیجه‌ی این عمل، روی پوست شما خارشی ایجاد می شود که نشان دهنده بهبود آفتاب سوختگی خواهد بود.

 

یخ آرایشی با طعم میوه

 

ماسک منجمد

کمی آب خیار و گلاب را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و یخ ببندد. حال می‌توانید از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی پوست خود استفاده کنید. این ماسک به کاهش چین‌وچروک صورت‌تان کمک می‌کند و به طور طبیعی منجر به روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

 پف‌های زیر چشم را هم می‌توانید با قرار دادن یخ از بین ببرید و خود را از حالت خواب آلوده درآورید. همچنین می‌توانید آب‌میوه‌های تازه مثل پرتقال، سیب، انار و یا سایر میوه هایی که عصاره ای مفید برای پوست دارند، در جایخی قرار داده تا به صورت قطعات مکعبی یخ درآیند و با گذاشتن آنها روی صورت‌تان به زیبایی بیشتر پوست خود کمک کنید.

 

یخ آرایشی با طعم میوه

 

 یخ‌های آرایشی

برای لطافت بیشتر پوست، از آب لیمو و آب در قالب‌های یخ استفاده کنید.

اگر می‌خواهید پوستی باطراوت و شاداب داشته باشید، مقداری چای سبز را دم کنید و در قالب‌های یخ بریزید و از خواص آن بهره‌مند شوید و یا برای از بین بردن لکه‌های پوستی مقداری آب برنج را بعد از پختن برنج کنار بگذارید تا خنک شود سپس در قالب یخ ریخته و از آن بر روی لکه‌های پوستی استفاده کنید.

از همه‌ی میوه‌ها می‌توان به این‌صورت استفاده کرد.

برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید از آب معدنی به‌جای آب ساده برای این‌کار استفاده کنید.

برچسب مقاله : , , , ,