شیرینی کنجدی مخصوص عید فطر

شیرینی کنجدی مخصوص عید فطر
طرز تهیه این شیرینی های کنجدی بسیار راحت بوده و برای اعیاد مختلف مانند عید فطر بسیار مناسب هستند.
این شیرینی های کنجدی ها رو به حدی دوست دارم که امکان نداره بیشتر از نیم ساعت جلو من دوام بیاره!!! شاید باورتون نشه ولی من بلافاصله بعد از خارج کردن سینی از فر کل سینی رو تنهایی تموم میکنم!
من این شیرینی را زیاد درست کردم و مدل های مختلفش رو تولید کردم. مدل بدون آرد، با آرد، با بیسکوییت، با پودر نون سوخاری،با کنجد سفید ، با کنجد بوداده، با کنجد قهوه ای، با شکر، با پودر قند، با قالب، بدون قالب، با قیف و ماسوره، با اسکوپ، با لاینر، با ملون بالر، با سینی کاپ کیک..... خلاصه اینکه هزار بار مواد لازمش رو کم و زیاد کردم و ورژنهای مختلفی ازش درست کردم. همه شون بسیار خوشمزه هستند. ولی امروز یک مدل از این شیرینی به نام پفکیش رو آموزش میدم که بهش پفک کنجدی هم میگن.


مواد لازم :
زرده تخم مرغ 1 عدد
پودر شکر 2 ق غ
کنجد 5 ق غ
وانیل 1 ق چ

طرز تهیه :
زرده و پودر شکر و وانیل رو خوب میزنیم تا کرم رنگ بشه و بعد کنجد رو اضافه میکنیم. من مخلوط این شیرینی رو گاها سفت تر درست میکنم یعنی کنجدش رو باز هم بیشتر میریزم چون خیلی کنجد دوست دارم. و ترجیح میدم که پفکش بیشتر طعم کنجد بده .
حالا مایه شیرینی رو توی کاغذهای کوچولوی شکلات میریزیم . کاغذ رو فقط تا نصف پر کنید چون پفکش پف میکنه و دو برابر میشه. بعد در فر 180 درجه سانتیگراد 350 فارنهایت که از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه قرار میدیم.

یخ بهداشتی را از کجا تهیه کنیم ؟

برای تهیه یخ سعی کنید از یخ های بهداشتی استفاده کنید . شما می توانید یخ های بهداشتی سه یخ را از نزدیک ترین سوپر مارکت در شهر خود تهیه کنید .

برچسب مقاله : , , , ,