خواص گردو

خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند و چربی های مفید موجود در گردو ، کلسترول بد خون را کاهش داده و از تصلب شرایین پیشگیری می کنند.


گردو را به نام "غذای مغز" نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می باشد.
در روایات اسلامی از گردو به عنوان غذای مکمل یاد شده که رفع کننده زیانهای احتمالی برخی مواد غذایی است.

فواید زیادی در گردو پنهان است که ائمه معصومین (ع) در روایات می فرمایند:
در این روایات مصرف توأمان گردو با موادی مثل پنیر و نان خواه برای اثر بخشی مفید توصیه شده است در بعضی از روایات آمده است هریک از گردو (مغز گردو) و پنیر اگر به تنهایی خورده شود موجب درد و بیماری و ضرر می شود. عن الرضا عن آبائه عن علی بن الحسین ع قال :شیئان ما دخلا جوفا قط الا افسداه الجبن و القدید. امام رضا (علیه السلام) می فرماید :دو چیزند که هرگاه داخل معده شوند سبب فساد آن می گردند:پنیر و گوشت مانده .
اما اگر به همراه مغز گردو خورده شود نه تنها ضرری ندارد و مکروه نیست بلکه یک غذای مفید است که از آن در روایات به شفاء تعبیر شده است.
خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند و چربی های مفید موجود در گردو ، کلسترول بد خون را کاهش داده و از تصلب شرایین پیشگیری می کنند. مطالعات انجام شده بیانگر این مطلب است که مصرف گردو خطر مرگ ناگهانی ناشی از اختلالات قلبی و گرفتگی عروق را کاهش می دهد.

خواص گردو در کلام معصومین (ع)
محمد بن ابراهیم جعفی گوید:مردی به امام رضا (علیه السلام) از دل پیچه شکایت کرد که نزدیک است او را بکشد. از آن حضرت خواست برای او دعا کند، زیرا داروهای زیادی را به کار برده و نفعی نداشت بلکه بر درد آن هم افزوده است.
محمد گوید: امام رضا (علیه السلام) تبسمی کرده و فرمودند:وای بر تو! اگر من از خداوند بخواهم که آن برطرف شود همانا از خداوند می خواهم به حول قدرت خود آن را از تو برطرف گرداند.. سپس زمانی که دل پیچه تو شدید شد، گردو یی را داخل آتش کن تا حرارت به داخل آن برسد و همه پوستش را تغییر دهد و بعد آن را بخور که در همان ساعت دل پیچه ات آرام گیرد.
امیر المومنین (ع) فرمودند: خوردن گردو در تابستان سبب گرمی و حرارت جسم می شود و موجب پیدایش کورک و دمل و جوشهای چرکین در بدن می گردد اما مصرف آن در زمستان کلیه ها را گرم نگه می دارد و سردی و برودت را از بدن دفع می کند.
محمد گوید:به خدا سوگند یک بار آن را انجام دادم، دل پیچه از من برطرف شد به اذن عزوجل.

 

یخ بهداشتی را از کجا تهیه کنیم ؟
برای تهیه یخ سعی کنید از یخ های بهداشتی استفاده کنید . شما می توانید یخ های بهداشتی سه یخ را از نزدیک ترین سوپر مارکت در شهر خود تهیه کنید .

 

برچسب مقاله : , , , ,