خواص شگفت انگیز کلم

کلم خاصیت دفاعی دارد و سبزی است که رفلاکس و زخم را بهبود می بخشد ، مصرف منظم برگهای کلم دردهای جسمی، ذهنی و حتی خارش را کنترل میکند .

کلم خاصیت دفاعی دارد و سبزی است که رفلاکس و زخم را بهبود می بخشد ، مصرف منظم برگهای کلم دردهای جسمی، ذهنی و حتی خارش را کنترل میکند .تحقیقات نشان داده ارتباطی بین فلانوئید و اپیگنین وجود دارد که تأثیر آرام بخشی دارد و در مواقع درد می توانید از آن استفاده کنید که این عوامل با استفاده از کلم فراهم خواهدشد.فواید.
مقداری برگ کلم را بشوئید وقتی خشک شد روی موضع بگذارید و با چیزی ببندید و اجازه دهید یک شب بماند و دائما آن را عوض کنید و برای گرفتن نتیجه بهتر میتوانیداز کلم های قرمز استفاده کنید.

فواید کلم برگ برای کاهش ریسک بیماری قلبی
آنتوسیانین رنگ محلول در آب است که در کلم قرمز یافت می شود .این رنگ به عنوان کاهش دهنده حالات بدشناخته شده و در ایجاد سلامت قلب موثر است ، افزایش میزان پلی فنال کلم به میزان ضربان قلب ارتباط دارد یعنی برای قلب مفید است در مواقعی که نیاز به حفظ شریان از انسداد دارید این نکات را رعایت کنید.
در مصرف روزانه کلم را جایگزین کاهو کنید و به طور منظم دو قاشق کلم پخته بخورید و روزانه یک بار آب کلم خام را بنوشید.

فواید کلم برگ برای گوارش
کلم برگ ترش و کیمچی برای گوارش مفید است چون حاوی پرو بیوتیک است که کمک می کند مواد مغذی و ویتامین هضم شود در کل مواد موجود در کلم برای تقویت گوارش لازم است، برای این منظور می توانید کلم خام را به تنهایی یا با مواد مغذی دیگر مصرف کنید و یا آب آن را بگیرید و برای درمان زخم معده بنوشید.


فواید کلم برگ برای مراقبت از دیابت نوع 2
کلم ماده غذایی سرشار از فیبراست همین دلیل مقدارفراوانی گلوکز را هضم می کند. در شرایطی که میخواهید دیابت را کنترل کنید از کلم به عنوان دورچین غذاها استفاده کنید همچنین 3 تا 4 بار در هفته نوشیدن آب کلم دوبار در روز و نوشیدن جوشیده شده کلم با آبلیمو برای این افراد توصیه می شود.

فواید کلم برگ برای درمان جراحت
یکی دیگر از خواص شگفت انگیز کلم تسریع در روند زخم و جراحت است ، برای این منظور مقداری از برگ های سبز کلم را بشویید و خشک کنید و آنها را خرد کرده و 60 ثانیه داخل مایکرویو قرار دهید تا گرم شود بعد روی موضع قرار دهید و به صورت خودکار هر چند ساعت تعویض کنید.

یخ بهداشتی را از کجا تهیه کنیم ؟
برای تهیه یخ سعی کنید از یخ های بهداشتی استفاده کنید . شما می توانید یخ های بهداشتی سه یخ را از نزدیک ترین سوپر مارکت در شهر خود تهیه کنید .

برچسب مقاله : , , , ,