خواص ترب

خواص ترب

یکی از مهمترین خواص ترب سیاه استفاده از شربت تهیه شده از آن برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی است

ترب در طب سنتی دارای اهمیت فراوانی است زیرا از آن برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود. اثرات و اعمال طبی که برای ترب ذکر شده شامل خاصیت آنتی بیوتیک، مدر، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، محرک و قابض میباشد.


آشنایی با خواص ترب در درمان بیماریهای مختلف
بهترین نوع ترب، آن نوعی است که آبدار، نازک، تند، طویل و کم ریشه باشد. این گیاه، لطیف کننده و تحلیل برنده ورم ها است و برای بواسیر، سل، سیاتیک، روماتیسم، سنگ مثانه و... مناسب محسوب می شود.
البته ترب باعث ایجاد باد زیادی در بدن می شود و در کسانی که معده مرطوبی دارند، مانع از هضم غذا میگردد.

درباره خواص ترب بیشتر بدانید
آشامیدن آب ترب پخته برای رفع سرفه مزمن و طولانی ، و دفع اخلاط غلیظ سینه و غرغره آب پخته آن با سکنجبین برای خناق مفید است. خوردن 8 مثقال (تقریبا 35 گرم) آب شاخه و برگ ترب با سکنجبین، برای خارج کردن سنگ مثانه موثر است. البته این ترکیب برای سر و دندان و چشم و گلو مضر به حساب می آید.
آب ترب سیاه نیز برای دفع اورات و سموم بدن بسیار مفید است. بیماران می توانند از ترب برای جلوگیری از شکل گیری سنگ مثانه استفاده کنند. برای گرفتن آب ترب، آن را ورقه ورقه کنید و روی هر ورق آن عسل بریزید، و شب تا صبح در صافی بگذارید تا آب آن در ظرف زیرین بچکد و کشیده شود.

طبع ترب سیاه گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی ترب سیاه عبارتند از:
یکی از مهمترین خواص ترب سیاه استفاده از شربت تهیه شده از آن برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی است. به این منظور تـرب سیاه را به شکل حلقه های نازکی ببرید و لایه لایه روی هم بچینید. در بین هر طبقه، کمی عسل بریزید و آب اضافه کنید. اجازه دهید روی حرارت ملایم اجاق بجوشد . سپس از این شربت میل کنید.


خواص ترب سیاه در درمان انواع بیماری ها
به دلیل وجود انواع ویتامینها به ویژه ویتامین ث موجود در ترب سیاه، استفاده از این ماده غذایی برای رفع خستگی بسیار مفید است.
استفاده از تخم ترب خاصیت شیر افزا داشته و باعث افزایش شیر مادران شیره میگردد.
ترب سیاه دارای خاصیت سم زدایی بوده، برای درمان کبد چرب بسیار مفید است. در حقیقت گوشت آبدار و کمی تند تـرب سیاه حاوی ترکیبات بسیار قوی است که کبد را تقویت و تمیز کرده و عملکرد صفرا را کنترل می کند.

یخ بهداشتی را از کجا تهیه کنیم ؟
برای تهیه یخ سعی کنید از یخ های بهداشتی استفاده کنید . شما می توانید یخ های بهداشتی سه یخ را از نزدیک ترین سوپر مارکت در شهر خود تهیه کنید .

برچسب مقاله : , , , ,